Sunday, October 12, 2008

Sekolah

Masa aku balik dari ukm untuk bercuti menyambut raya hari tu (2 minggu sblm raya), aku terlihat adik-adik yang masih bersekolah. Mereka ada yang menunggu bas,berbasikal, bermoto, ada juga yang berlari-lari bersama kawan-kawan sebaik saja tamat kelas..ada juga yang berjalan kaki beramai-beramai, bersendirian balik..masa tu, terkenang pula aku zaman persekolahan dulu..kwn2,guru2,kehidupanku di sekolah, susah senangku di sekolah. Terfikir pula aku, `kalaulah..aku boleh putarkan semula masa,kembalikan masa silam,masa persekolahan aku,kan bagus..blela aku bersekolah balik`..memang banyak kenangan, banyak kisah, coretan hidupku.perjalanan aku,perjalanan dengan kawan-kawan..dengan guru2..macam-macam lagi. Terlalu banyak memori..rindunya aku. Rindunya aku pada kawan-kawan..rindunya aku pada guru-guruku..bilalah kami semua akan bertemu lagi..

No comments: